HTML

Aviva napjai

Egyszülős család, egyetem, gyereknevelés, hőzöngés, merengés, vidámság és zene, avagy mindaz, ami történik, vagy jó lenne, ha történne.

Friss topikok

Mocskos egy dolog ez a távfűtés...

Aviva (törölt) 2012.02.25. 17:57

Hogy őszinte legyek, még azt a kifejezést sem tartom túlzásnak, hogy egyenesen gyűlölöm az itteni szolgáltatót, mert amit ezek csinálnak, az már tényleg túl megy minden határon. Ha emlékezetem nem csal, október vége óta van fűtés, mert akkor kezdett hideg lenni. Bűbájos kis honlapjukon ki is írták, hogy a hideg időre való tekintettel korábban kezdődik a szezon. Én meg csak vártam és vártam, de valahogy eltelt két nap, és csak nem akart meleg lenni a radiátor. Akkor már igencsak idegesen felhívtam őket, hogy mi a búbánat van, miért nincs fűtés. Kijöttek, megnézték, megállapították, hogy tele voltak levegővel a radiátoraim. Kiengedték, mindenki boldog, lett fűtés. Három nap se telt bele, amikor azt tapasztaltam, hogy az összes radiátorban csobog valami, és mindegyiknek csak az első két-három bordája meleg, a többi jég hideg. Újabb telefon, újra kijöttek, levegős volt ismét, megint kiengedték, majd azzal a jó tanáccsal láttak el, hogy "nyittassam ki" a fűtést az alattam lakóknál is, akkor nem lesz gond. Merthogy ez szabályozós, aki akarja, az el is zárhatja. Azt mondták, ha kinyitják pár órára mindenhol, megszűnik a probléma. 

Nos, az alattam lakók szintén erre a problémára panaszkodtak, ugyanis ők kinyitották, de az övék is hideg volt. Alattuk meg nyugdíjaséknak nem akaródzott kinyitni egy órára sem. Ezt tudattam a szolgáltatóval, ahol a telefonálós hölgyike flegmán csak annyit tudott felelni, hogy ők akár naponta is kimehetnek, de ez nem az ő dolguk. Mégis kié akkor? Én fizetek, én kinyitom a fűtést, mégsincs meleg, másokat meg nem az én tisztem utasítgatni. Volt erre is válaszuk, azt állították, hogy amikor már nagyon hideg lesz, akkor úgyis beáll a rendszer, szóval ha máshogy nem, akkor így majd megoldódik magától is. 

Nem kevés idő úgy telt el, hogy legalább hetente hívtam őket légteleníteni, amíg meg nem untam, hogy jószerivel lebasznak, hogy miért nem vagyok egész nap otthon, hogy merészelek egyetemre járni, miért nem engedem be őket akkor, amikor ők ráérnek kijönni, meg mi az, hogy én megszabom nekik, hogy csak nyolctól délig jöhetnek, vagy csak déltől négyig, mert máskor nem vagyok otthon. Itt betelt a pohár, vettem csavarhúzót, meg olyan állítható fogót, láttam eleget, hogy kell csinálni, onnantól kezdve én légtelenítettem, épp olyan hatékonyan, ahogy a "szakember". 

Ettől függetlenül december közepétől január végéig majd' megfagytunk, mivel alattam egyetemisták laknak, akik természetesen hazautaztak ilyenkor, hiszen nincs tanítás, csak vizsgák. Nyilván a fűtést is elzárják ilyenkor, minek is fűtenének, ha nincsenek itt? Ebben csak az a pofátlanság, hogy én, mint legfölül lakó, jó magas szorzóval fizetem a fűtést, mert elvileg engem "körbe fűtenek", ezért nálam mindig meleg van, akkor is, ha én nem is kapcsolok fűtést. Aha, persze. 

Na most, igazából az van, hogy ha alattam akár elzárják, akár megnyitják a radiátorokat, hozzám jön fel a levegő. Remek. Történt egyszer, kb. két hete (már valamivel több is), hogy kölcsönadtam a fogómat és a csavarhúzóimat, ellenben este nyolckor arra értem haza, hogy jég hideg az összes radiátor. Az egész lakás is inkább egy jégveremre kezdett hasonlítani. Felhívtam a drága szolgáltatót, hogy most rögtön küldjön ki valakit, mert ez nem állapot, de ez az agyoniskolázott, megállapíthatatlan nemű egyed közölte velem, hogy nem küldhet ki szerelőt este. Továbbá azt ecsetelte nekem, hogy addig nem lesz nálam jó a fűtés, amíg mindenki meg nem nyitja a radiátorokat (ezt már hallottam párszor), de nem úgy, ahogy az elején mondták, hogy csak pár órára, hanem hogy beszéljem meg az alattam lakókkal, hogy egyáltalán ne zárják el a fűtést. Hát persze... Megkérdeztem, hogy akkor végül is mi a jó életnek van szabályozó, hiszen tudtommal pont arra találták ki, hogy ne kelljen akkor is fűteni, amikor az embernek nincs rá szüksége. Ha meg ez így nem működőképes, akkor minek van ez ide beszerelve? A kedves fiatalember/kisasszony azt a választ volt képes adni, hogy "hát... nem lett ez átgondolva, amikor beszerelték". Bazdmeg, és mégis kinek kellett volna ezt átgondolni, tán nekem?? Egy az, hogy akkor még nem is laktam itt akkor, na de a másik, hogy már bocs, de ők a szakemberek, nekik kellett volna ezt tudni! 

És ami a legdurvább szerintem, hogy ezt a meghatározhatatlan nemű egyedet megkértem, hogy minél előtt küldjön ide valakit légteleníteni, mert én nem tudom megoldani, erre ő ígéretet tett arra, hogy másnap dél és négy között kijön valaki és megcsinálja. Ezért én következő nap, ahogy délben hazaértem, négyig ültem itthon - pedig lett volna dolgom -, és vártam és vártam és vártam, de nem jött senki. Mellesleg megadtam a telefonszámom is, hogy hívjanak fel, ha van valami. Természetesen nem hívtak. De AZÓTA SE! Mondom, több, mint két hét telt el azóta! És se nem jöttek, se nem hívtak. 

Idő közben visszakaptam a szerszámaimat, megcsináltam, de ez így akkor sincs rendben. Ez nem az én dolgom lenne, és hát hogy van az, hogy én úgy fizetek ezért a szolgáltatásért (nem is keveset), mintha tökéletesen működne, miközben az egész egy nagy SZAR!

Címkék: radiátor szolgáltató távfűtés fűtés anyád!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avivanapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr794203476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása